26 listopada 2014

Tapeta ... TAK poproszę ;)


 

Wiem, że większość z Was a może i wszyscy jesteście już zawładnięci gorączką Świąt ... sklepy, stacje radiowe, telewizja oraz blogi i portale wnętrzarskie wprowadzają nas wszystkich w przedświąteczny trans ...

Ja jednak pod prąd ... Pomyślałam, że każdemu przyda się odskocznia od mikołaja, choinki czy bombki ;)
Nie żeby mnie nie ogarniało to szaleństwo... ale ja jeśli pozwolicie zamęczę Was trochę później tym klimatem ...


A dziś na tapecie  .... TAPETA !!!

Ostatni mój projekt zachęcił mnie do poszukiwania nowych form w aranżowaniu wnętrz w stylu scandi.
W większości aranżacji trudno dopatrywać się zdobień na ścianach, jeżeli już to w postaci   posterów czy zdjęć. Mi udało się dotrzeć do niezwykle inspirujących sklepów internetowych z pięknymi, graficznymi tapetami, które według mnie odczarowują tą formę zdobienia ścian w domach.
Tapeta miała swój okres świetlności w latach 70-tych... Wielkie, kolorowe amerykańskie formy graficzne widniały na ścianach tworząc tło dla równie kolorowych mebli i dodatków... ;)))) Pamiętacie serial "Różowe lata 70-te" ???
...
Współcześnie tapeta jest niedoceniana... Ja sama do niedawna starałam się jej unikać, ponieważ źle dobrana potrafi nieźle narozrabiać. Dlatego w jej wyborze należy się kierować przemyślaną  i dlatego tylko nieliczni porywają się na jej użycie... Dużo łatwiej jest sięgnąć bo farbę.
W większości wnętrz nowoczesnych mamy do czynienia z malowanymi ścianami, które stanowią doskonałe tło dla reszty aranżacji...Ta koncepcja również i mi odpowiada. Choć są pewne style, w których wnętrze doskonale definiuje właśnie omawiana tapeta. Aranżacje glamour doskonale prezentują się na tle gustownych tapet, ale również wnętrza w stylu scandi ładnie podkreśla dobrze dobrana tapeta. Warto jednak przemyśleć czy zależy nam na subtelnym wzorze czy mocnym akcencie we wnętrzu. Wybór tapety definiuje dalsze aranżowanie przestrzeni...
 


Podsumowanie :

Tapeta to samo dobro -serio ;)
 I gwarantuję, że nawet najbardziej wybredni znajdą coś dla siebie w tej mnogości wzorów i form.
Dodatkowo tapety są doskonałą alternatywą dla tych którzy niekoniecznie potrafią zestawiać ze sobą dodatki. Dobrze dobrana stanie się ozdobą domu, nadając mu niepowtarzalnego klimatu ... Ja już swoją wybrałam dawno temu, teraz tylko czas zebrać na nią fundusze... a Wy na którą się zdecydujecie ?

Miłego inspirowania ...



 



 


 




 




 










photo by pinterest


 

1 komentarz :