24 września 2015

yellow mustard

Czas stał się dla mnie bezcenny.
Ale tak to już jest jak się chce zdziałać tak wiele, że potem ciężko spiąć wszystko w całość w przeciągu jednej krótkiej doby ;) Tyle drogą wstępu...

Jesień zawitała już na dobre. Ciepłe koce zajęły już swoje zasłużone miejsce. W większości domów wrzos zadomowił się na dobre a gorąca herbata znika w tempie ekspresowym. Jednym słowem witaj jesień. 
A gdyby tak poza czynnościami corocznymi, wprowadzić do domu jesień w formie koloru? Dodać barwną plamę , która mi osobiście kojarzy się wyjątkowo z tą porą roku a która tak jak wytrawne wino trafia tylko w gusta wybranych.

Kolor musztardowy - czyli według mojej 3-latki, taki mocno brudny żółty.

Czysty czy brudny, ja bardzo go lubię i nie względu na moją słabość do musztardy, tylko dlatego że poprzez swój charakter doskonale interpretuje jesień. Wiem doskonale, że nie jest to kolor łatwy, jednak przy odrobinie sprytu można go wkomponować w panujący w domu klimat.
W większości kolor ten kojarzony jest w zestawieniu z czerwienią, pomarańczą oraz zielenią. Jednak taka paleta barw może być mocno przytłaczający i zbyt dosłowna.
Ja prywatnie stawiałabym raczej na połączenia mniej oczywiste.



Osobiście lubię musztardowy jako uzupełnienie wnętrz zdominowanych szarością czy bielą. W dodatkach ładnie łączy się też z brudnym różem. Jeśli lubimy wnętrza z charakterem to warto zestawić musztardę z czernią.
hm home


Taki zestaw świetnie sprawdzi się ,np. w pokoju nastolatka.
Dodatkowo jeśli w naszym domu na podłodze czy na meblach króluje drewno w odcieniach orzecha oraz dębu, warto zakupić dodatki w odcieniu musztardy. Świetnie wydobywają oraz podkreślają piękno drewna.

W sypialni natomiast zestawiłabym ciemny, nasycony granat z odcieniem musztardy. Osiągając przez to efekt, gustownej, eleganckiej przestrzeni zaaranżowanej w sposób nietuzinkowy.


Podsumowując,  kolor musztardowy do łatwych nie należy, ale jego nieuniwersalny charakter sprawdzi się we wnętrzach każdego, kto chce wybić się na tle jednolitych, monotonnych wnętrz.
Jestem ciekawa co wy o tym sądzicie?

Marta




























photo by pinterest
tekst Jasminhome

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz