2 listopada 2015

Pokój dziecięcy w zgodzie z naturą

To, że kocham drewno i wszystkie jego pochodne pewnie już wiecie, a na pewno Ci którzy zaglądają tu od jakiegoś czasu. To, że jestem zwolenniczką minimalizmu i tworzenia w zgodzie z naturą, pewnie też nie jest nową informacją. Ale nie wszyscy pewnie wiedzą,
że oprócz projektowania wnętrz, pisania bloga i ogarniania chaosu codzienności, jestem przede wszystkim mamą dwóch dziewczynek, trzyletniej Oliwki i 8-miesięcznej Meliski. I ta właśnie wspomniana rola zajmuje mi większość doby, pewnie jak każdej z Was ;)
Co do dziewczyn a bardziej ich przestrzeni, kiedy powstawał pokoik Oliwki, nie skupiałam się nadto nad elementami jego wystroju, tylko na tym aby na wszystko wystarczył założony budżet. Przy pokoju Meliski, zależało mi już na jak najmniejszej ilości detali, aby móc go z łatwością dopasowywać do jej zmieniających się potrzeb. Wiedziałam jedno, że jeden jak i drugi wymaga" kropki nad i". Czegoś takiego co zdefiniuje ich styl i charakter. Czegoś co sprawi, że pomieszczenia te staną się przytulne, ale zarazem przyjemne formą i co dla mnie ważne harmonijne ze światem natury. 
Olśnienie przyszło pewnego dnia, kiedy łapiąc oddech (wszystkie mamy wiedzą o czym mówię, no dobrze - wszystkie żony też) zobaczyłam w telewizji pewne mebelki. To była miłość od pierwszego wejrzenia - serio. Meble te są tak genialne, że zagrają w każdym wnętrzu, z każdą stylistyką, a co dla mnie najważniejsze polityka firmy jest całkowicie zgodna z moimi zasadami jakie wyznaję przy tworzeniu wnętrz.
KUTIKAI - sama nazwa jest jak dla mnie mega pozytywna i szczerze Wam powiem, że choć na początku ni czorta nie wiedziałam co oznacza, to od razu wywołała u mnie pozytywne uczucia.

KUTIKAI - tu mieszka fantazja...

KUTIKAI to polska marka oferująca kreatywne mebelki dla dzieci. 
Tworzona przez dwie architektki i przyjaciółki, powstaje w rodzinnym warsztacie na południu Polski. Co również ważne, w szczególności dla mnie to fakt, że owe twórcze babki są mamami, czyli znają temat od podszewki i widać, że wykorzystują tę wiedzę.
 KUTIKAI łączy świat natury, fantazję oraz minimalizm. 
Swoją drogą po raz kolejny trafiam na twórcze kobiety, którymi mam ostatnio szczęście się otaczać.
Wszystkie meble i dodatki powstają w poszanowaniu środowiska naturalnego oraz w trosce o bezpieczeństwo i zdrowie dzieci. Ich forma oraz naturalna kolorystyka, sprawiają, że każda mama się w nich zakocha tak jak i ja.

Są dwie linie mebelków - linia z daszkiem oraz linia z dziurką. Kolejny plus za nazwę - prostą, przyjemną bez zbędnych udziwnień i  nazywania przedmiotów imionami ludzkimi, zwierzęcymi itp.
Linia z daszkiem KUTIKAI została wybrana do finału prestiżowego konkursu DOBRY WZÓR 2015 organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. KUTIKAI jest również finalistą ECO DESIGN 2015, konkursu pod patronatem Ministerstwa Środowiska.
Dla mnie meble te swoją prostą a zarazem przemyślaną formą nawiązują do duńskiego designu, który memu sercu bliski jest ;)
Kochani co ja Wam będę dużo pisać sami zobaczcie jak pięknie się prezentują produkty KUTIKAI.



meble KUTIKAI na ilustracjach Marceliny Jarnuszkiewicz









 fotografie Kutikai



Ja już oczami wyobraźni widzę je w pokojach moich dziewczynek i choć pokoje te różnią się między sobą stylistycznie, to na tym polega właśnie kunszt tych mebli, że odnalazły by się w obu pomieszczeniach.

A jak tam się mają pokoje Waszych pociech ?
twórczego tygodnia Wam życzę
Marta


1 komentarz :