6 stycznia 2016

Modern Rustic Home


Za oknem śnieg i chyba dlatego tak mocno w punkt wydaję mi się dom w stylu rustykalnym. Kominek, wygodny fotel, mnóstwo drewna, ciepłe przytulne koce oraz wielka biblioteczka z książkami... Idzie się rozmarzyć ;)

Ja jednak wiem, że rustykalne domy mogą być także nazbyt ciemne, bo tak definiuje się sielskość i przytulność. Mogą również posiadać nadmiar detali i bibelotów, co dla mnie minimalistki stwarza raczej strefę dyskomfortu niżeli upragnionego komfortu. Idąc dalej wnętrza te pozbawione są często powietrza- świeżości (jak zdarza mi się mawiać ) oraz lekkości a wręcz uwielbianej przez mnie świetlistości. Dlatego ku przestrodze tych wszystkich niedogodności i mankamentów danego stylu, pojawia się hasło modern rustic, jak dla mnie w wersji polskojęzycznej powinno to być określane mianem odchudzonego stylu rustykalnego. A tak całkiem serio przedstawiam Wam nowoczesny styl rustykalny. Dla zatwardziałych wielbicieli sielskości może to być nie do przyjęcia, jednak wychodzę z założenia, że o ile cudownie jest pojechać na kilka dni do pensjonatu w góry który jest iście rustykalny, o tyle nie wyobrażam sobie mieszkać w takim domu na co dzień z całym tym jego bagażem cech.


Dlatego tak bardzo cieszy mnie jego odświeżona, uwspółcześniona wersja. Wersja łącząca stare z nowym, które funkcjonują w doskonałej symbiozie. To również wersja, w której ciemne ściany, bądź całe w boazerii czy czerwonej cegle, ustępują miejsca delikatnym beżom, bądź nawet bielom czy oswojonym szarościom. A wiśniowe czy kasztanowe drewno na ścianie, suficie i gdzie jeszcze jest to tylko możliwe, zostaje zastąpione subtelnymi panelami drewnianymi w odcieniach orzecha, jesionu czy sosny. Wszystko to jest doskonale przemyślane i zestawione w taki sposób , aby wzajemnie ze sobą korespondowało. Nadal mamy do czynienia z naturalnymi materiałami, drewnem, bawełną, lnem oraz miękkim światłem, jednak wszystko to stanowi nowoczesną, nieprzytłaczającą wersję swojskości.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Aby wszystko jednak wskazywało na fakt, iż wnętrze zaprojektowane jest wnętrzem rustykalnym, pomimo odchudzenia, nie może w nim zabraknąć akcentów starych z historią i charakterem. Aby jednak osiągnąć taki konstans należy czuć dany styl.


To jak ... kominek i herbata z miodem ?
Pozdrawiam Was ciepło.
Marta



photo by pinterest
tekst Jasminhome

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz