12 czerwca 2016

Pokój prawie dorosłego człowieka


Stoję przed wyzwaniem urządzenia pokoju dla "nastoletniego mężczyzny" - tam moi drodzy oni się tak właśnie czują ;)
A nie ukrywając, że ten młody człowiek jest mi bliski, od razu wiedziałam co będzie nadawało ton i osobowość temu wnętrzu. Niemniej jednak postanowiłam się trochę rozeznać w trendach (czyt. przeszukać internet, bo na więcej mi moje połamane nogi nie pozwalają). Niestety tak jak myślałam sieć usłana jest milionami pomysłów na aranżacje pokoików dziecięcych, niezwykle inspirujących, jednak ten prawie dorosły człowiek wyrósł już z klocków lego i innych detali zdobiących takie pokoje. Co do mebli to przerażające jest to, że jeśli nie posiadamy wyobraźni aranżacyjnej to bardzo łatwo wpakujemy się w gotowe komplety mebli, podobno młodzieżowych, które niestety nie zachwycają. Ale tu pies pogrzebany, bo jeśli nie masz tego co lubisz to lubisz to co masz.

Spróbujmy więc zwyczajnie postawić na zamianę ról i poprzez to doświadczenie uzmysłowić sobie co tak naprawdę do pełni szczęścia potrzebuje taki młody mężczyzna i czy to faktycznie jest to samo czego pragnie kochana mama ;)
A tak całkiem poważnie .... mam dla Was kilka fotografii, które mogą Was ukierunkować.






Należy jednak pamiętać, że nastolatek to już dość mocno ukształtowany człowiek, często z pasjami, które wypełniają jego wolny czas. Dlatego błagam, nie wieszajcie plakatów piłkarskich w pokoju chłopaka, który pasjonuje się grą na fortepianie (i odwrotnie).

Nie odkryję nic nowego, twierdząc, że przy tworzeniu pokoików dziecięcych (tych pierwszych) mamy skupiają całą swoją moc na realizacji swoich założeń i pragnień. Myślę, że przy aranżowaniu pokoju  młodzieżowego schemat powinien być dokładnie odwrotny. Wtedy istnieje ogromna szansa na radość i zadowolenie tegoż prawie dorosłego człowieka z posiadanych swoich prywatnych czterech kątów.







p.s. dla mnie podpowiedzią przy obecnej realizacji był mój prywatny post, który napisałam jakiś czas temu na potrzeby wnętrza w męskim stylu. Pomyślałam sobie, że skoro Ci młodzi panowie odczucia mają dorosłe, to niech ich pokoje też takie będą.


Link do postu :
http://jasminhome.blogspot.com/2015/10/salon-w-meskim-stylu.html

Marta



źródło:
tekst : JasminhoMe
photo by pinterest

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz