24 października 2016

SKLEJKA na ścianie


  Ostatni rok wykształcił we mnie odmienność patrzenia na wnętrza. Zaczęłam odczuwać, że personalizacja nabrała w mojej pracy większej wartości a tworzenie wnętrz dla samego ich tworzenia nie daje mi satysfakcji i zadowolenia...

Jakiś czas temu wspomniałam, że tworzę również przestrzeń dla siebie. Moje miejsce pracy, małe biuro na parterze w domu, przez te kilka lat uległo tak wielu przeobrażeniom, że sama nie jestem w stanie tego pojąć. Najprawdopodobniej moje potrzeby same narzucają te zmiany. Wraz z chęcią reorganizacji swojej przestrzeni, pojawia się ogromna chęć uproszenia, tym samym wyzbycia się wszystkiego co zakłóca mój sposób pracy. Minimalistyczna przestrzeń, naturalne materiały i neutralne kolory. 
Tak właśnie do moich czterech ścian zawitała drewniana sklejka. Jeśli cała reszta miała być otulona bielą, to postanowiłam stworzyć dla siebie ciekawą w formie ścianę, na którą akurat codziennie wpatruję się podczas pracy. Po zmierzeniu ściany i uwzględnieniu wszelkich nierówności sklejkę kupiłam w trzech częściach, które połączyłam ze sobą za pomocą kantówek. Jednak żeby urozmaicić takie rozwiązanie w drewnie nawierciłam ponad 100 otworów. W markecie budowlanym poza sklejką, zaopatrzyłam się w drewniane kije od miotły oraz kilka desek, które służą obecnie za półki. I choć plan wydawał się łatwy, to moja dokładność sprawiła, że projekt nie należał do najprostszych. Dziś z pewnością kilka rzeczy zrobiłabym inaczej. Jednak mam nadzieję, że któryś z moich klientów skusi się na takie rozwiązanie a ja będę mogła się ponownie wykazać na tym polu. 
Przy tworzeniu tej ściany, w mojej głowie zrodziło się tyle pomysłów na wykorzystanie sklejki drewnianej, że mocno zastanawiam się nad szkoleniem rzemiosła pracy z tym materiałem. 



















Twórczego tygodnia Wam życzę ...
Marta


5 komentarzy :

  1. BArdzo fajne rozwiązanie! a moze mi Pani polecić jakieś lampy do spialni

    OdpowiedzUsuń
  2. genialne, bardzo fajne, bezpretensjonalne a ciekawe , czy sklejka jest pokryta dla ochrony jakimś lakierem? czy mogłaby służyć jako ściana " ocieplająca" za łóżkiem?

    OdpowiedzUsuń
  3. W jaki sposób montowane są płyty do ściany?

    OdpowiedzUsuń
  4. W jaki sposób sklejka została zaimpregnowana? Ma piękny kolor niczym surowa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie ciekawe rozwiązanie :) Coś świetnego! Ja planuję podobną ścianę na zdjęcia i inspiracje z płyty OSB. Tutaj można ją kupić naprawdę tanio https://kronosfera.pl/p/dla-budownictwa-plyta-osb,61 taka płyta jest łatwa w montażu, można do niej przyczepić sporo ozdób, a także sprawdzi się w pokoju dzieci, które lubią rysować i ozdabiać wszystko dookoła :)

    OdpowiedzUsuń