7 sierpnia 2018

Kinkiet

  W swojej pracy projektowej czerpię radość oraz satysfakcję z tworzenia wnętrz niepowtarzalnych i jedynych w swoim rodzaju. Nie jest to wynikową tego, że moi klienci są tak od siebie różni. To raczej moja chęć niepowtarzalności poszczególnych elementów ma wpływ na taki efekt końcowy. 
 Są jednak takie przedmioty, które spędzają mi sen z powiek...
Dla mnie to moment, kiedy w procesie projektowym zabieram się za wybór oświetlenia a konkretniej staję przed wyborem kinkietów, czyli oświetlenia naściennego. 
O ile mogłoby się wydawać, że na rynku wybór jest ogromny, to jednak wiele moich koleżanek projektantek, podziela moją opinię w kwestii znalezienia ładnego, ponadczasowego oraz co najważniejsze dobrego jakościowo kinkietu. A jeśli do tego jeszcze mają to być kinkiety do "pomieszczeń mokrych", takich jak łazienka, to muszą one spełniać kryteria szczelności na poziomie IP44. I tak oto, chcąc spełnić wszystkie te kryteria, nagle okazuje się, że w morzu lamp, niewiele jest tych godnych uwagi. Na stronach zagranicznych, można znaleźć wiele ciekawych kinkietów(na pierwszym zdjęciu jest kinkiet z amerykańskiej strony), jednak ja pokusiłam się o sprawdzenie, co oferuje nasz rodzimy rynek.
Jakiś czas temu przysiadłam i stworzyłam na własne potrzeby listę oświetlenia naściennego, które odnajdzie się w moich projektach i nie odstraszy inwestorów swoją ceną.
Pierwsza grupa to oświetlenie, które spełnia wszystkie wymogi, poza klasą szczelności IP44. Te lampy mają współczynnik na poziomie IP22, oznacza to, że można ich użyć w łazience, jako lamp nad lustro, mocowanych powyżej 60 cm od płaszczyzny umywalki, w odpowiedniej odległości od strefy mokrej, typu wanna i prysznic.

RISE firma Normann Copenhagen
*jeden z moich ulubionych
Źródło


LARRY firmy Markslojd 
*występuje w wersji czarnej ze złotym szczotkowanym lub czarnej z chromem



CAL firmy Markslojd
*jest mniejszy od poprzednika i doskonale sprawdzi się w sypialni, jako oświetlenie do czytania w łóżku



STRAP firmy Nordlux
*występuje w kolorze białym oraz czarnym

Źródło
RAY firmy Nordlux
*jest mały, jednak poprzez złote wykończenie można go śmiało użyć nie tylko we wnętrzach skandynawskich, ale również w eleganckiej aranżacji

Źródło
MARBLE firmy Markslojd
*występuje również w wersji czarnego kamienia z niklowanym wykończeniem
*ta elegancka lampa nie lubi konkurencji, dlatego pięknie sprawdzi się na "neutralnie" wykończonej ścianie
Źródło
GAME firmy House Doctor
*występuje również w kolorach czarnym i szarym
Źródło
DENVER firmy Cosmo Light
*dla mnie jest idealny do wnętrz klasycznych, nie straszy swoją formą dzięki prostym, nienachalnym linią 
Źródło
PINEAPPLE firmy Bloomingville 
*duński produkt, z pięknym szklanym kloszem
*ten produkt ozdobi każde stylowe wnętrze
Źródło
LIANG firmy LaForma
*mały, biały, czyli bardzo w moim stylu
*ja jednak zmieniłabym w nim kabel na inny, bo w tym rażą mnie napisy, ale to już moje zboczenie zawodowe ;)
Źródło

NORD projekt Kaare Baekgaard
*ciekawa forma
Źródło
ARIGATO firma Grupaproducts
*biały matowy na krótkim wysięgniku
*ten produkt jest jednym z droższych tu prezentowanych, jednak jest również jednym z moich ulubionych ;)
Źródło



Druga grupa kinkietów, to te które spełniają wszystkie wymagania, jeśli założymy, że mają zostać użyte w łazience. Tu może Was często zaskoczyć cena, ponieważ stworzenie lampy, która jest ładna, estetycznie wykończona a do tego ma wysoką klasę szczelności to już nie lada wyzwanie dla producentów. Oczywiście prostych i dobrze znanych źródeł światła do łazienek jest dużo, jednak ja chciałam Wam pokazać, że w łazience też można mieć ciekawe oświetlenie, szczególnie jeśli ma być użyte przy lustrze.


ROMA firma ASTRO Lighting
*kinkiet klasyczny, jednak dzięki możliwości wyboru kolorystyki, dopasuje się do różnych stylistyk

Źródło
PALERMO firmy EGLO
*dla zwolenników klasycznych form
*bardzo dobra cena i estetyczne wykonanie
Źródło


MENTON firma Markslojd
*jest mały, jednak ma bardzo ładny kształt i świetną cenę
Źródło
KIWI firmy ASTRO Lighting
*występuje w dwóch wersjach kolorystycznych: miedź i srebro
*posiada klasę szczelności IP44, dlatego cena jest zrozumiała
*piękno i funkcjonalność w jednym
Źródło

TIVOLI firmy ASTRO Lighting
*jest mały, subtelny jednak poprzez kolor mosiądzu staje się niezwykły
*jego klasa szczelności to IP65, co oznacza, że może być śmiało narażony na kontakt ze strumieniem wody
Źródło

ZACK firmy ITALUX
*bardzo dobra cena oraz prosta, uniwersalna forma
Źródło

LOFT METAL firmy Selsey
*oprawa występuje w wielu kolorach i świetnie zdefiniuje wnętrza w stylu loftowym, industrialnym lub skandynawskim
Źródło
TEN firma FARO Barcelona
*przy tej lampie pokusiłabym się o użycie kilku sztuk, tak aby stworzyły ciekawe źródło światła
*oprawy występują w kilku kolorach
Źródło
NEWPORT firmy FARO Barcelona
*jest to kinkiet zewnętrzny, jednak świetnie sprawdzi się w łazience
*występuje również w pięknym ciemnozielonym kolorze oraz w kolorze bordowym

Źródło
ENTRIMO firmy EGLO
*czarny matowy, prosta forma, ładny wygląd
Źródło
TRESSINO firmy Astro
*ładny, elegancki klosz, prosta forma, matowa czerń
Źródło


35 komentarzy :

  1. Wybranie kinkietu wydaje się banalne dopóki nie stanie sie przed wyborem. O ile łatwiej jest wybrać okazały żyrandol wiszący, który przykuwa wzrok, a jak się ciężko zdecydować na kinkiet, który ma być dopełnieniem całości i nie zaburzyć ogólnego zamysłu. Mi brakuje kinkietów, które mozna by zamontowac nad wezgłowiem łóżka, ale z regulacją "bliżej-dalej"- tak, aby mozna było dokładnie dopasować oświetlenie do czytania. Pozdrawiam https://estilex.pl/75-dom

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jakoś nie mogę przekonać się do kinkietów, chyba że w łazience
    Zapraszam na bloga domyiwnetrza.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kinkiety są bardzo różne i oferta czasem jest naprawdę zaskakująca. Ja powiem Wam szczerze, że długo szukałam idealnego kinkietu i znalazłam taki na stronie https://www.interblue.pl/ Mam nadzieję, że jego wygląd na żywo będzie niemalże identyczny, bo właśnie w taki sposób wymyśliłam sobie całą aranżację.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. ławy to coś co idealnie podkreślają lampy

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bardzo lubię odwiedzać też inne blogi wnętrzarskie, między innymi https://unikalnewnetrza.pl/ . Warto zajrzeć w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tego typu dodatki to świetny pomysł na dodanie wnętrzom charakteru. Fajnie sprawdzą się również fototapety. W sklepie fototapety24.net jest szeroki wybór takich produktów. Warto zajrzeć, może akurat coś wam wpadnie w oko?

    OdpowiedzUsuń
  8. Kinkiety raczej wypadły już z mody
    ___________________
    https://solarled.pl/slupy-oswietleniowe

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli chodzi o Wystrój wnętrz i oświetlenie, to moim zdaniem warto jest poświęcić na jego wybór torchę czasu tak aby było ono dopełnieniem całej aranżacji. Na pewno zostanie to w przyszłości docenione

    OdpowiedzUsuń
  10. Moim zdaniem kinkiety pasują do wielu różnych wnętrz, nie tylko do łazienek :) A przy okazji zajrzyjcie na stronę https://meble-bik.pl/ gdzie znajdziecie bardzo duży wybór mebli i innych akcesoriów do wnętrz :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne kinkiety. Podobne widziałam na https://strefaledowa.pl Polecam spojrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne lampy to podstawa każdego wnętrza. Dobrze jak pasują do tego meble (krzesła to polecam https://www.wyposazenie-wnetrz.pl/Meble/Krzesla-i-siedziska,c,29 )

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wyobrażam sobie sypialni bez kinkietów. Bardzo lubię czytać w łóżko i taki element wystroju sprawdza się do tego idealnie.
    https://zyjswiadomie.life/nerwica-lekowa-objawy-i-wskazowki-jak-ja-leczyc/

    OdpowiedzUsuń
  15. Urządzacie swoje wnętrza? Na pewno powinna zainteresować was firma http://betterbetter.com i ich ekologiczne produkty

    OdpowiedzUsuń
  16. Oświetlenie jest bardzo ważne! Super wpis, pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie wyobrażam sobie sypialni bez kinkietów. Sprawdzają się idealnie do wieczornego czytania książek w łóżku.
    https://www.cargeek.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie zachwycają wasze wnętrza. Jeśli szukalibyście odpowiednich lamp do takich pomieszczeń t na pewno znajdziecie je na stronie https://www.lampa-lampy.pl/ sprawdźcie i zapoznajcie się z całą ofertą a jest naprawdę obszerna.

    OdpowiedzUsuń
  19. Trzeba przyznać że bardzo ładne kinkiety wybrałaś :)
    https://indygosklep.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Super wpis! Ja ostatnio zastanawiam się nad kominkiem do mieszaknia. Trafiłam dzisiaj na kominki elektryczne 3d i chyba zamówię ten kominek. Jest nowoczesny i będzie idealnie pasował do naszego salonu.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  22. Styl loftowy świetnie koresponduje z kinkietami. Pozdrawiamy! Solidnemocowania.pl

    OdpowiedzUsuń
  23. hmm, oldschoolowo trzeba przyznać

    OdpowiedzUsuń
  24. Czy testowałaś kinkiety od Shilo? https://www.ambientmeble.pl/producent/lampy-shilo/

    OdpowiedzUsuń
  25. Wszystkim osobom zainteresowanym tematem mogę polecić portal, z którego porad sam korzystałem. Jeżeli jesteście zainteresowani tematem aranżacji wnętrz, remontów lub szukacie inspiracji wnętrzarskich, to polecam Wam sprawdzić stronę - https://deko-rady.pl/pokoje-dzieciece/jaka-wilgotnosc-w-pokoju-dziecka_34691 .

    OdpowiedzUsuń
  26. Jeśli chcesz dowiedzieć się czegos więcej na temat wnętrz, to na stronie https://ladnydom.pl/styl-eklektyczny-czym-sie-charakteryzuje-jak-urzadzic-eklektyczne-wnetrza ukazał się bardzo ciekawy artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja właśnie kończę remont generalny u siebie. Chociaż, jak pewnie wiesz, remonty chyba nigdy się nie kończą:D

    Zapraszam na nowy
    wnętrzarski wpis

    OdpowiedzUsuń
  28. Dzięki za wszystkie inspiracje wnętrzarskie, które z pewnością się przydadzą na moje nowe mieszkanie warszawa: https://asbud.com/mieszkania/ .

    OdpowiedzUsuń
  29. Jestem na etapie końcowym remontu w mieszkaniu i zainspirowały mnie te lampy - niesamowity design. U producenta rolet zamówiłam niedawno plisy okienne i również mają świetny design. Aranżując mieszkanie skupiam się właśnie na dodatkach, które nadadzą wnętrzu znacznie lepszy wygląd.

    OdpowiedzUsuń
  30. Myślę, że kinkiety w obecnych czasach nie są już modne. Teraz są specjalne halogeny + listwy led.
    https://www.villaproject.pl/

    OdpowiedzUsuń