15 listopada 2017

Jasminhome na Warsaw Home oraz Łódź Design Festival

   Dobrze wiem, że mamy już połowę listopada, ale uwierzcie mi, że ostatnio mam wrażenie, że moje godziny jakoś nienaturalnie zamieniły się w minuty...
Wszyscy, którzy śledzą mojego instagrama, wiedzą, że w październiku odbywa się jedno z moich ukochanych wydarzeń, czyli Łódź Design Festival, podczas którego ma miejsce Meetblogin, czyli spotkanie najbardziej opiniotwórczych blogerów wnętrzarskich z firmami z tejże branży. Organizatorką i pomysłodawczynią całego wydarzenia jest kobieta rakieta, czyli Ula z interiorsdesignblog.com
Dodatkowo w tym roku miałam okazję brać udział w Blogtour w ramach drugiej edycji Warsaw Home. I to właśnie to wydarzenie zrobiło na mnie ogromne wrażenie. 
Jednak zacznijmy od początku...
Zapraszam Was Kochani na mój subiektywny przegląd tych dwóch wydarzeń.


Weekend rozpoczęłam od targów Warsaw Home Expo. Podczas BlogTour2017 mogłam osobiście spotkać się z ludźmi, którzy z zaangażowaniem pracują na sukces takich marek jak: Barlinek, Carpets & More, Belldeco, Interium, Vitra, Mesmetric, Polskie Fabryki Porcelany Ćmielów i Chodzież.
Blogtour2017 rozpoczął się od prezentacji marki Barlinek, czyli lidera w produkcji podłóg drewnianych. Firmę tą cenię sobie od wielu lat i często w swojej pracy projektowej korzystam z jej produktów. 
Z początkiem nowego roku Barlinek wprowadzi kolekcję podłóg w kształcie francuskiej jodełki, co jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu, że firma ta uważnie śledzi trendy i stara się wprowadzać je na polski rynek wnętrzarski. 



Niesamowicie dobre wrażenie zrobiło na mnie spotkanie z firmą Carpets and More, czyli producentem oraz dystrybutorem ręcznie tkanych dywanów. Firma zaprosiła Nas do wspólnego stworzenia dywanu metodą patchwork, który następnie zostanie zlicytowany na cele charytatywne. 
Carpets and More zachwyciła mnie jakością prezentowanych dywanów i co ciekawe wszystkie te dywany są w naprawdę przystępnych cenach, dlatego tym bardziej firma skradła moje serce. Będę do nich wracać z nieskrywaną przyjemnością.




Produkty Belldeco znam od dawna i często można je zobaczyć na moich zdjęciach z Instagrama. Tym razem firma zaprezentowała Nam wspaniałą kolekcję Ecoetno oraz opowiedziała o tym jak powstają te unikatowe przedmioty. Tradycyjne metody produkcji, bez wykorzystania maszyn oraz masowego powielania to cechy charakterystyczne dla marki Belldeco.




Wystawa Interium, czyli dystrybutora wyjątkowych marek takich jak Vibia, Formani czy Faro należała do najpiękniejszych, jakie widziałam podczas całych targów Warsaw Home. Niezwykle przemyślana, spójna kolorystycznie, doskonale zaaranżowana i wprowadzająca zwiedzających do świata luksusowych mebli i dodatków, w sposób niezwykle subtelny i przemyślany. To właśnie tam miałam okazję spotkać się z Pim Aarts, który stoi za sukcesem holenderskiej marki Formani, która jest producentem najpiękniejszych jakie dotychczas widziałam klamek i uchwytów. Kolekcja TENSE by Bertram Beerbaum zachwyciła mnie najbardziej i jednocześnie pokazała jak bardzo na naszym rodzimym rynku brakuje mi właśnie takich prostych w formie, doskonałych jakościowo i nieprzegadanych produktów.




I tutaj w odpowiedzi na moje wątpliwości przyszło spotkanie z marką Euforma, która z dumą prezentuje wybitne projekty najlepszych polskich marek, a co najważniejsze wspiera młodych twórców, którzy dopiero wkraczają do świata polskiego wzornictwa. W salonach meblowych Euforma, mieszczących się w Bydgoszczy oraz Warszawie, znaleźć można najszerszą ofertę nowoczesnych, polskich mebli, dodatków oraz oświetlenia.



W strefie Vitry oraz Mesmetric mogłam poczuć co oznacza jakość na światowym poziomie. Fotel Grand Repos marki Vitra, zaprojektowany przez Antonio Citterio, to nie tylko luksus oraz klasa sama w sobie, ale przede wszystkim najwygodniejszy fotel w jakim miałam okazje siedzieć. 




Uwieńczeniem BlogTour2017 było spotkanie z Polską Fabryką Porcelany Ćmielów i Chodzież. Mnie oczywiście zachwyciła poza klasyką, którą cenię sobie od dawna, kolekcja New Atelier stworzona przez Ćmielów Design Studio, która wspaniale wpisuję się w duńską stylistykę, tak przez mnie lubianą.


Podsumowując moja obecność na Warsaw Home Expo, muszę przyznać, że wróciłam z ogromnym niedosytem inspiracji, ponieważ zabrakło mi czasu na odwiedzenie wielu wspaniałych wystawców, których nie miałam okazji spotkać podczas corocznych moich wizyt w Poznaniu na Home Decor. Dlatego Warsaw Home ma w moim kalendarzu na przyszły rok zarezerwowane dwa dni, bo tegoroczne zachwyciło mnie ogromną klasą prezentacji oraz wysokim poziomem, który niczym nie ustępował światowym targom.


Przez kolejne dwa dni brałam udział, już w Łodzi, w piątej edycji MEETBLOGIN. 
Podczas spotkania z marką Paradyż, wspólnie z innymi blogerkami miałam okazję zaprojektować a następnie stworzyć stoliki kawowe, których blat powstał z mozaik oraz płytek, które zgodnie z hasłem tegorocznej edycji Łódź Design Festival: "OD.NOWA", dostały nowe życie, zamiast zalegać w magazynach producenta. Stworzone przez nas produkty zostaną zlicytowane w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wspaniała zabawa a przy tym szczytna inicjatywa. 


Zgodnie z ekologiczną filozofią, jaką wyznaje marka Barlinek, zostałyśmy zaproszone przez firmę do stworzenia swoich prywatnych mini lasów w szklanych słojach. Mój autorki las zajmuje teraz godne miejsce w biurze i każdego dnia przypomina mi podczas tworzenia projektów, o naszym ogromnym wpływie na środowisko naturalne.


W ramach Meetblogin odbyła się dyskusja o znaczeniu mediów w świecie designu oraz aranżacji wnętrz, która jednoznacznie wskazała, że niezależnie od tego czy pracujemy w prasie wnętrzarskiej, na portalu internetowym czy blogu, to musimy mieć świadomość odpowiedzialności za przekazywaną przez nas wiedzę. To właśnie poprzez odpowiedzialność jesteśmy w stanie zdobyć szacunek czytelnika i tym samym nakłonić go tworzenia pięknych, ale także niepowtarzalnych przestrzeni wokół siebie.

O transformacjach jakie zachodzą we współczesnym świecie oraz o tym, że inspiracje są wszędzie, wspaniale opowiadał Maurizio Burrato - przedstawiciel Zespołu Projektowego firmy Inter-print.


Duży wpływ na moje postrzeganie pracy projektowej w zakresie tworzenia przedmiotów użytkowych miało spotkanie z Marcusem Keichel, który jest głównym projektantem marki Küppersbusch. Spotkanie to uzmysłowiło mi, jak wielki nakład pracy musi zostać włożony w powstanie mebla, który swoją prostotą zachwyca miłośników stylu skandynawskiego, ale tym samym jest tak precyzyjnie zaprojektowany, że poznając proces jego tworzenia potrafi onieśmielić swoją doskonałością. 

Podczas spotkania z marką IKEA, mogliśmy dowiedzieć się o transformacjach jakie dokonały się na przełomie lat w samej firmie oraz o tym jak my sami odnajdujemy się w tych stale zmieniających się trendach. Poprzez stworzone moodboardy mogliśmy zdefiniować styl w którym się całkowicie odnajdujemy oraz ten, który stanowi nasze alter ego. Ciekawe doświadczenie, szczególnie dla mnie z perspektywy pracy projektowej na co dzień. 

Ten niezwykle intensywny czas, ukoronowało spotkanie z Dagmarą Jakubczak (forelements.pl), która po raz kolejny w sposób nieszablonowy i mocno wciągający słuchacza, zaprosiła nas do świata designu. Opowiedziała o podstawowych zasadach Dittera Ramsa, który stworzył Dekalog Dobrego Designu. 

Z Warszawy oraz Łodzi wróciłam z całym workiem inspiracji, ale również przemyśleń na temat pozycji blogów wnętrzarskich w obecnym świecie a w szczególności na naszym rodzimym gruncie.
 Jeszcze raz bardzo dziękuję wszystkim za spotkanie oraz całą masę pozytywnej energii...
...i już zaczynam odliczanie do kolejnego Meetblogin ;)
Marta



*Wszystkie zdjęcia są autorstwa mega zdolnej Karoliny Grabowskiej z Kaboompics



















4 komentarze :

  1. Bardzo interesujący wpis. Ja ostatnio tez bardzo ciekawe artykuły czytałam na stronie https://pytanieomieszkanie.pl/czarno-biala-lazienka-w-mieszkaniu-jak-aranzowac/ tam raczej o pomysłach na piękne wnętzre. Jesli kogoś to interesuje to polecam zajrzeć i poczytać

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli potrzebujesz ekskluzywne meble do salonu - sprawdź ofertę https://meblediamante.pl/ - meble prosto od producenta

    OdpowiedzUsuń
  3. Szukasz pomysłu na wystrój wnętrza? Zadbaj o odpowiednie dopasowanie rolet! Pozwolą one dodac uroku a przy okazji zapewniają niezbędną funkcjonalność. Dobierz rolety do twoich potrzeb na stronie https://roletimo.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Szukałam takiego bloga jak ten. Tutaj jest wiele ciekawych informacji oraz pomysłów i inspiracji. Ja właśnie kupiłam mieszkanie od dewelopera http://orion.lublin.pl/ i chce je fajnie z pomysłem urządzić. Fajnie że znalazłam tego bloga pewnie znajdę tutaj inspiracje.

    OdpowiedzUsuń